HomeFigueresCom us ho explico… Tota la Química és QUÀNTICA!

Com us ho explico… Tota la Química és QUÀNTICA!

quantica protein

Aquesta darrera Càpsula de Ciència a Figueres tracta d’un tema molt desconegut per la gent però… que estem rodejats! I no ho sabem… o potser sí.

Parlarem sobre la Química Quàntica amb la Doctora Silvia Simon, investigadora de la Universitat de Girona.

La química ens envolta, forma part de nosaltres. Podríem dir que: “Tot és química?” Segurament.
De la mateixa manera que hem escoltat moltes vegades “Tot és relatiu”. Tots dos són conceptes,com les matemàtiques-mateix,

que ens envolten i que formen part del nostre dia a dia. I pel que fa a la química realment tot és química.
Des de la universitat sempre hem estat orgullosos d’impartir Química, i, a més, ens agrada que tenir una bona relació vagi associat per sempre a “tenir química”. Escolteu: a la universitat, a més de tenir química, i molta, ens passegem amb bosses a lon queda clar que “Som de @QuimicaUdG”. I aquí ja us pot passar pel cap un experiment espectacular, unes bates,
unes ulleres, fins i tot un modern laboratori… Però … i els químics quàntics? Què en sabeu dels químics quàntics.
Ara podem fer un pas més enllà del concepte que ‘tot és química’ que dèiem al principi, per la que

“tot es pot explicar amb Química Quàntica”! Volem que el que us envolta ho observeu amb ulls de química quàntica;
quan mireu els colors, quan oloreu una flor, quan beveu un suc, quan toqueu la pantalla d’un mòbil, quan instal·leu una placa solar, quan parleu dels nous televisors QLED …

Si hi participeu us emportareu una carta quàntica, que potser us ajudarà a entendre allò que l’Einstein no volia acceptar.

Però en tot cas, la química quàntica només és una petita part d’un tot; d’allò que en diem ciència, o el que és el mateix:

Penseu que la realitat és un concepte subtil perquè segurament existeix en la mesura que la mires i en fer-ho qui sap si es crea. Un estímul a reflexionar, parlar, raonar i, en el fons, tenir més cultura científica!

Data: 8 de Juny de 2017 a les 19h

Lloc: Figueres, Sala La Cate