HomeBlanesEl DNA de la gamba rosada: un rebost de gens que parlen

El DNA de la gamba rosada: un rebost de gens que parlen

gamba-palamos-si

El DNA de la gamba rosada: un rebost de gens que parlen és la primera Càpsula de Ciència realitzada a Palamós dins del projecte Ciutats de Ciència.

Aquesta Càpsula de ciència és una conversa amb  Laia Planella i María Inés Roldán, dues investigadores de la Universitat de Girona. Les Càpsules de Ciència es proposen com un nou canal de comunicació amb la ciutadania per tractar temes d’actualitat de manera interactiva a partir d’una conversa entre científics, que investiguen sobre un mateix àmbit,  involucrant als assistents.

L’estudi del genoma ens permet obtenir informació molt diversa sobre una espècie: identificar-la, saber si una població està genèticament aïllada respecte d’una altra, conèixer si és genèticament rica o pobra, i quina és la seva capacitat de resposta davant dels canvis ambientals. Aquesta és la recerca que es fa dins el projecte CONECTA-GEN, que en aquest cas es concreta en l’estudi del DNA de la gamba rosada, amb l’objectiu de fer les recomanacions més adequades per garantir que aquest recurs pesquer a llarg termini sigui més sostenible.

Parlarem d’aquest fenomen en una conversa a dues bandes amb Laia Planella, estudiant de Doctorat de la Universitat de Girona i María Inés Roldán, professora titular del Departament de Biologia de la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona. Us hi esperem en aquesta nova cita de les #càpsulesciència!

Dia i hora: 2 de desembre de 2016 a les 19:30 h

Lloc: Sala d’actes Casa de Cultura (carrer Jaume Arcelos, 7)

Més informació: Càpsula Blanes, la gamba rosada